بهترین مدرسه از نگاه کارشناسان آموزشی:

یکی از دغدغه های مهم والدین انتخاب بهترین مدرسه است. برای آشنایی هرچه بهتر با مدارس دولتی و غیردولتی رشت می توانید با شرکت در جلسه حضوری مرکز مشاوره قلم چی اطلاعات لازم را کسب نمایید پژوهش های مختلف بیانگر این مسئله هست بخش بزرگی از شخصیت اعم از بنیان های اعتقادی ، اخلاقی ، عادات ، علمی و حتی عملکرد انسان در بزرگسالی در دوران دانش آموزی شکل می گیرد وهمه به این امر واقفیم که بعد از خانواده مدرسه نقش مهمی در شکل گیری شخصیت آنان دارد.

نقش خانواده در انتخاب بهترین مدرسه:

خانواده ها به طور معمول برای انتخاب بهترین مدرسه فرزند خود دقت بسیاری به خرج می دهند و گروهی در این انتخاب سخت گیرتر هستند. این حساسیت لازم است چرا که آموزه ها و معلوماتی که به دانش آموزان در مدارس منتقل میشود. همانند بذرهایی هستند که در ذهن آنان کاشته می شود و در آینده رشد می کند و نتیجه اش در شکل گیری زندگی و تعیین سرنوشت آنان و جامعه موثر خواهد بود.

باید در نظر داشت که برای پرورش افراد مفید در آینده کلیه اجزا و عناصر مدرسه شامل مدیریت مرکز آموزشی، دبیران، همکلاسان ، امکانات ، فضای آموزشی و ... در ارتباط با یکدیگر و مهم هستند.

برای انتخاب بهترین مدرسه باید ضمن حضور در مدرسه و دیدن امکانات و ارتباط با مدیر و معاونان آگاهی های لازم را کسب کرد و نهایتا تصمیم گرفت .

معیارهای مهم در انتخاب مدرسه چیست؟

داشتن مدیریت و کادر آموزشی توانمند و مجرب

فضای آموزشی و امکانات مناسب

داشتن انضباط متناسب با سن دانش آموز

وجود مشاور با تجربه و متبحر در مدرسه

ویژگی یک دبیرستان موفق و برتر

در بهترین مدرسه تاکید مناسب و مشخصی بر موفقیت درسی دانش آموز وجود دارد و تا امکانات آموزشی لازم و افراد آگاه ، علاقه مند و صمیمی به کار تعلیم و تربیت عهدار امر تدریس در آن مدرسه نباشند امکان برخورداری و توفیق دانش آموز ناچیز است.

در یک مدرسه موفق غیردولتی از دانش آموزان انتظار می رود که در زمینه کار و رفتار خود مسئول باشند و خطای دانش آموز به حساب دیگر دانش آموزان منظور نگردد.

در یک مدرسه موفق این واقعیت باید پذیرفته شده باشد که دانش آموزان توانایی های یادگیری متفاوتی دارند بنابراین آنچه به خوبی انجام داده باید مورد تشویق و  به علت اینکه کسی کاری را بهتر از او انجام داده نباید مورد  تنبیه، مقایسه و یا تحقیر قرار گیرد.

در مدرسه غیردولتی اندیشه های شریف کوشش برای ایجاد اعتماد به نفس ، تقویت روحیه مستقل ، سرزنده و صمیمیت با دانش آموز شده است تا در پناه آن نیروی بالقوه ای را در جهت ابتکار ، تفکر و خلاقیت به حداکثر پتانسیل خود افزایش دهد. و در این راستا با یک جریان دایمی و زنده با خانواده های دانش آموزان در ارتباط است.

مدیریت دبیرستان اندیشه های شریف دارای برنامه آموزشی و تقویم اجرایی سالانه فعالیت خود می باشد.عوامل آموزشی مدرسه با دانش آموزان دوست و رفیق هستند به نحوی که دانش آموززیباترین احساس را در این محیط دارد. دانش آموزان در کارهای گروهی و فعالیت های آموزشی با علاقه شرکت دارند. تعامل مناسبی بین عوامل آموزشگاه و دانش آموزان و اولیا برقرار است.و از نظام مشاوره ای کارا و اثر بخش برخوردار است.

مدرسه دارای امکانات مجهز آموزشی و ورزشی، کتابخانه ، سایت کامپیوتر ، آزمایشگاه و رستوران می باشد.

مدارس غیردولتی (غیرانتفاعی)-  از طریق مشارکت مدوام مطابق اهداف ، ضوابط و دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش و تحت نظارت آن وزارتخانه تاسیس و اداره می شوند.از بین مدارس غیرانتفاعی استان ، دبیرستان اندیشه های شریف مقام رتبه یک و درجه یک را از اداره آموزش و پرورش کل استان گیلان دریافت نموده است و همچنان در جهت بالابردن کیفیت آموزشی خود در تلاش است و به همین دلیل بهترین مدرسه استان گیلان از نگاه کارشناسان ، خانواده های فرهیخته و دانش آموزان برتر است.

در مدارس دولتی به موضوع آموزش و پرورش به چشم یک شغل نگاه می کنند که به دلایل مختلف تضمینی نسبت به خروجی های مدرسه ندارند.از طرفی هیچ گونه فیلتری در ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد و مدرسه دولتی موظف است تمامی مراجعانی که در محدوده ی مدرسه زندگی می کنند را ثبت نام نماید. بنابراین چه در سطح کادر آموزشی و اجرایی و چه در سطح دانش آموزان، مدرسه قدرت انتخاب ندارد. مدرسه غیرانتفاعی خوب و کارامد با برنامه های فوق برنامه و کادر آموزشی مجربش شناخته می شود. نرخ شهریه مدارس مذکور با ارائه خدمات مناسب ، داشتن امکانات ، فضای آموزشی، انتخاب کادر اجرایی و آموزشی ارتباط مستقیم دارد. نرخ شهریه دبیرستان غیردولتی اندیشه های شریف دقیقا طبق دستورالعمل اداره آموزش و پرورش است و هیچ هزینه اضافه ای از اولیا مجدا دریافت نمی گردد.

نکته پایانی و جمع بندی               معیار انتخاب مدرسه خوب

شخصیت اصلی فرزندمان در خانواده شکل می گیرد اگر شما به عنوان والدین فرزندتان با او دوست باشید و این ارتباط دوستانه را در پرتوی راهنمایی های یک مشاور با وی استمرار دهید برای فرزندتان وقت بگذارید و بهترین دوست و امین اسرار او باشید با انتخاب بهترین مدرسه مناسب از هر نظر نیز در جهت پویایی و موفقیت او گام بر می دارید.

متاسفانه این روزها با افزایش مشغله ی والدین ، آنها به دنبال مدرسه ای هستند که با پرداخت هزینه، مسئولیت تعلیم و تربیت فرزندشان را به آن مدرسه واگذار کنند غافل از اینکه این مسئولیت خطیر واگذاری به غیر را نمی طلبد تعامل بین والدین و بهترین مدرسه حرف اول در پیشرفت تحصیلی دانش آموز می زند..

مناسبترین مدرسه، مدرسه ای است که هم راستا با فضای تربیتی خانواده بستر بروز و ظهور خلاقیت و استعداد کودکان را فراهم نماید و به تفاوتهای فردی آنها احترام بگذارد. اولیای دانش آموزان را در امر تعلیم و تربیت درگیر کند و گزارشهایی به موقع از عملکرد وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان به ایشان ارائه نماید . نهایتا در تعلیم و تربیت بطور مستمر و حرفه ای در تلاش باشد تا دانش آموزان بتوانند در رشته های موردنظر خود به دانشگاه های سراسری و معتبر وارد شوند و در آینده برای خود، خانواده و ایران زمین افرادی مفید و توانمند باشند.

 

با آرزوی بهترین ها برای شما